پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در بازار امروز دلار‌های خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | موضوع رفاهیات کارگری در مشکلات دیگر این قشر گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو
سرخط خبرها

برگزاری یکصدونهمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در مشهد | بررسی و رفع مشکلات انتقال خدمات گمرکی در ایستگاه راه‌آهن شهید مطهری مشهد

  • کد خبر: ۱۹۵۰۸۷
  • ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
برگزاری یکصدونهمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در مشهد | بررسی و رفع مشکلات انتقال خدمات گمرکی در ایستگاه راه‌آهن شهید مطهری مشهد
یکصدونهمین جلسه شورای گفت‌وگوی خراسان رضوی امروز، شنبه ۲۷ آبان با بررسی چند دستورکار برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، امروز، شنبه ۲۷ آبان، یکصدونهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی خراسان رضوی با حضور استاندار خراسان رضوی برگزار شد. در این جلسه موانع زیرساختی انتقال خدمات گمرکی و راه آهن به ایستگاه شهید مطهری مطرح شد، همچنین پیشنهاد شد واحد‌های آزمایشگاهی به دلیل آنکه در مراحل صادرات نیاز به نمونه‌برداری و سایر اقدامات آزمایشگاهی وجود دارد، ایجاد شود.

در این جلسه عنوان شد امکان ساخت آزمایشگاه در محل گمرک به دلیل زیرساختی امکان‌پذیر نیست. استاندار خراسان رضوی در این خصوص تصریح کرد: ۷۰ درصد از صادرات کالا از مرز ریلی سرخس در ایستگاه شهید مطهری بارگیری می‌شود و انتقال خدمات گمرکی به این ایستگاه ضروری است. به طور قطع تکمیل زیرساخت‌های انتقال خدمات گمرکی و راه‌آهن از ایستگاه مشهد به ایستگاه شهید مطهری زمان‌بر است و باید مدیریت اجرایی در این زمینه شکل گرفته و از هم‌اکنون تسریع این موضوع در دستورکار قرار گیرد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه کارگزاران گمرکی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: اینکه بزرگ‌ترین گمرک‌خانه شهری شرق کشور یک‌باره جابه‌جا می‌شود، تبعات زیادی برای صادرکنندگان دارد. آنتن‌دهی ضعیف برای استفاده از تلفن همراه و اینترنت، عدم دسترسی به راه آسفالته، نبود ظرفیت مناسب برای انبارهای عمومی، نبود زیرساخت‌های اولیه مانند دوربین مداربسته و پارتیشن‌بندی از جمله این مشکلات است.

مرتضی قندچی بیان کرد: نبود هیچ‌یک از سازمان‌های همجوار در سالن صادرات، عدم وجود باسکول مجزا از انبارهای عمومی، لزوم تجهیز و احداث یک آزمایشگاه، ضرورت وجود سالن تشریفات برای نمایندگان و ترخیص‌کاران واقع در محوطه بارگیری گمرک راه آهن، نبود محل استقرار کارکنان، فاصله زیاد بین جانمایی سالن صادرات با خطوط بارگیری، طولانی بودن مسیر پایش کارشناس گمرک برای بازدید محموله‌های صادراتی و افزایش خطر تصادفات از دیگر مشکلات کنونی در ایستگاه شهید مطهری است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه کارگزاران گمرکی خراسان رضوی ادامه داد: به دلیل وجود برخی روستاها در اطراف ایستگاه شهید مطهری، تأمین امنیت در این منطقه بسیار ضرورت دارد، لذا باید نیروی انتظامی حضور بیشتری در آن منطقه داشته باشد.

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی در این جلسه درخصوص استقرار واحدهای آزمایشگاهی در ایستگاه شهید مطهری یادآور شد: به دلیل آنکه در مرحله صادرات نیاز به نمونه‌برداری و اقدامات آزمایشی وجود دارد، استقرار واحدهای آزمایشگاه به دلیل تنوع محصولات، آزمایش ها و امکان ساخت آزمایشگاه در محل گمرک میسر نیست.

سجادی ابراز کرد: نماینده‌ای از سوی اداره کل استاندارد خراسان رضوی در محل ایستگاه شهید مطهری مستقر و فرآیندهای نمونه‌برداری در محل گمرک شهید مطهری انجام و به آزمایشگاه‌های همکار ارسال شود.

همچنین دستورجلسه بعدی مربوط به مشکلات و چالش‌های مربوط به سامانه نوین اصناف و رفع موانع موجود درگاه ملی مجوز‌ها و کد‌های آیسیک برای هماهنگ‌سازی سامانه عنوان شد.

استاندار خراسان رضوی در این‌باره گفت: مشکلات موجود در این خصوص در سه بخش سامانه، مسائل اجرایی استان و اطلاع‌رسانی است. در این راستا مشکلات مربوط به سامانه باید به وسیله رایزنی با مقامات کشوری برطرف شود.

نظری افزود: همچنین مسائل اجرایی و اطلاع‌رسانی درون استان نیز باید با همکاری سازمان‌ها و نهادهای استان حل شود تا این مشکلات به حداقل برسد.

طرح مسائل و مشکلات شرکت‌های تعاونی حمل‌ونقل خراسان رضوی پیرامون افزایش غیرمتعارف اجاره‌بهای واحد‌های تعاونی مستقر در پایانه شهید خیبری مشهد از دیگر دستور جلساتی بود که در یکصدونهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مطرح شد. در سال جاری اداره کل راهداری استان قراداد‌هایی برای اجاره غرفه‌ها درنیمه دوم سال جاری تنظیم کرده که مبلغ این قرارداد نسبت به دوره مشابه آن در سال جاری افزایش ۲۳۰درصدی داشته است.

برای هر غرفه در سال اول اجاره سه میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. سال گذشته این مبلغ ۴میلیون و ۵۰۰هزار تومان افزایش پیدا کرد که غرفه‌داران به این چندصد درصد گلایه داشته‌اند.

یعقوبعلی نظری در این‌باره گفت: باید به این موضوع تأکید داشت که آیا سازوکاری برای قیمت‌گذاری وجود دارد یا نه؟ مزایده ها یا مناقصه ها هم باید بر اساس مقررات موجود عمل شود.  همچنین لازم است، جلسه‌ای قاطع و کاربردی با ذی‌نفعان در این خصوص برگزار شود تا به یک تفاهم عملی در این خصوص برسند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->